سرگرمی

تست شخصیت شناسی | نیمکره راست مغزت فعاله یا چپ؟ | بگو پیرزن دیدی یا زن جوان؟ آپدیت ۱۴۰۳


سایت کافه نیوز:

تست تشخیص مغز راست و چپ

ویژگی های مغز راست

افراد راست مغز از جمله افرادی هستند که خلاقیت بالایی دارند. الگوهای فکری آنها به احساسات آنها بستگی دارد. این افراد افراد خوب و فیلسوفی هستند. برخی از ویژگی های اصلی این افراد شامل موارد زیر است:

  • بخش خلاق مغز ما لوب سمت راست است.
  • مغز راست با بینایی و شنوایی سر و کار دارد.
  • افراد از سمت راست مغز خود در شهود خود استفاده می کنند.
  • در همان زمان، سمت راست مغز، سمت چپ (اعضای) بدن را کنترل می کند.
  • او با دیدن و شنیدن یاد می گیرد.
  • رویاهای سورئالیستی با معانی استعاری سروکار دارند.

ویژگی های چپ مغز

این نوع مغز یک مغز تحلیلی است. افراد چپ مغز معمولاً هدف گرا، سازمان یافته و دارای تفکر انتقادی هستند و ویژگی های زیر در ذهن آنها وجود دارد:

  • بخش منطقی مغز ما لوب چپ است.
  • او در عملیات ریاضی مهارت دارد.
  • رابطه علت و معلولی را به خوبی برقرار می کند و مهارت تفکر تحلیلی دارد.
  • با کلمات، اعداد و نمادها کار می کند.
  • سمت چپ مغز سمت راست (ارگان) بدن را کنترل می کند.

حالا که ویژگی های هر دو را فهمیدیم، امروز با یک تست جالب همراه شما هستیم…

انجام تست تشخیص راست مغز و چپ مغز

برای انجام این تست کافیست به تصویر زیر نگاه کنید. در تصویر شما با یک تصویر روبرو هستید. باید مشخص کنید در نگاه اول چه تصویری را دیدید؟

مفهوم مغز راست چپ

تصور کنید شخصی که با دست راست می نویسد سعی می کند با دست چپ بنویسد: دست چپ انعطاف خود را در نوشتن از دست داده است زیرا سال هاست برای نوشتن از آن استفاده نمی شود. در حالی که مداد را با دست راست خود می گیریم، می توانیم به طور فعال از اشیایی مانند خط کش و مربع با دست چپ خود استفاده کنیم. وقتی سعی می کنیم برعکس عمل کنیم، متوجه می شویم که نمی توانیم از مربع سمت راست به خوبی استفاده کنیم. به عبارت دیگر می بینیم که دست ها و بازوهای ما در واقع مکمل یکدیگر هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. مشکل بین راست و چپ مغز مشابه است.

استفاده نکردن از مغز برای یک فرد سالم دور از ذهن است، اما می توان از سمت راست یا چپ مغز بیشتر استفاده کرد. به طور گسترده اعتقاد بر این است که وضعیت ایده آل استفاده از هر دو طرف به طور متعادل است، زیرا مغز راست و چپ دارای ویژگی های مکمل هستند. درست مانند مثالی که در مورد دستان خود آوردیم: قسمت مورد استفاده مغز ما (راست-چپ) عملکردی می شود و کارایی آن افزایش می یابد. قسمت کمتر استفاده شده تنبل می شود.

دو نیمکره با هم کار می کنند

به طور کلی، مغز چپ خلاق تر و هنرمندانه تر است، در حالی که مغز راست سازمان یافته تر و منطقی تر است. وقتی سوال “راست مغز غالب است یا چپ” را در گوگل جستجو می کنید، می توانید پست های بی پایانی در مورد این موضوع پیدا کنید، آزمایش هایی که نشان می دهد کدام نیمکره مغز شما غالب تر است و بنابراین چه نوع فردی هستید؟

اما علم واقعی می گوید چیزی به نام تسلط راست یا چپ مغز وجود ندارد. در یک مطالعه دو ساله که در سال ۲۰۱۳ در ژورنال PLOS One منتشر شد، محققانی که مغز بیش از ۱۰۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند، هیچ تفاوتی بین اینکه کدام نیمکره غالب است، پیدا نکردند. اما درست است که بین دو نیمکره مغز تفاوت هایی وجود دارد. ممکن است نیمی از مغز شما بر دیگری تسلط نداشته باشد، اما واقعیت این است که مغز به دو نیمه چپ و راست تقسیم می شود. اگرچه این دو نیمکره یکسان نیستند، اما کاملا شبیه هم هستند. یعنی معاملاتی که در یک نیمه اتفاق می افتد در نیمه دیگر نیز اتفاق می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا