خودرو

با پلوس خودرو بیشتر آشنا شوید آپدیت ۱۴۰۳


در این مقاله از سری مقالات دانش فنی کافه نیوز قصد داریم در مورد پلوس مطالبی را ارائه دهیم . آنچه در این مقاله مطالعه میکنید نکاتی برای نگهداری از این قطعه حیاتی خودرو می‌باشد

ممکن است برخی از قسمت های فنی خودرو قابل رویت نباشند، حتی ممکن است در تمام عمر خود هنگام رانندگی خودرو، آن ها را ندیده باشید یا نشنیده باشید. اما شناخت برخی از قطعات خودرو لازم و ضروری است. برخی از این قطعات در صورت عدم نگهداری در مواقع ضروری دچار مشکل می شوند و علاوه بر هزینه های بالا می توانند شما را فرسوده و وقت شما را تلف کنند. یکی از آن قطعات مهم و حیاتی در پیشرانه خودرو، پلاس است.

آیا از نکات مهمی که در خرید پراید کارکرده باید به آن توجه کنید را می دانید؟

اگر قصد خرید پراید کارکرده را دارید مطالعه مقاله زیر برای شما بسیار مفید خواهد بود

راهنمای خرید پراید کارکرده و نکاتی که باید رعایت کنید

پلاس که نام اصلی آن نیم محور است وظیفه انتقال نیرو از دیفرانسیل و گیربکس به چرخ ها را بر عهده دارد. همانطور که می دانید انتقال نیرو به معنای حرکت خودرو است و حرکت خودرو قسمت اصلی و غیر قابل تقسیم خودرو برای استفاده صاحب آن است. بنابراین می توان گفت پلاس یکی از حیاتی ترین قطعات مورد استفاده در خودرو است. یکی از قسمت هایی که جزء لاینفک پلوس است و نام آن را اغلب در کنار پلوس می شنوید، غبارگیر پلوس است که وظیفه حفاظت از شرایط لازم برای پلوس را بر عهده دارد.

مشخصات به علاوه

پلاس چیست؟پلاس چیست؟

علاوه بر این، از آنجایی که وظیفه انتقال نیرو از گیربکس یا دیفرانسیل به چرخ ها را بر عهده دارد، باید دارای ویژگی های خاصی باشد. این قطعه باید نسبت به چرخ ها متحرک باشد تا در هنگام چرخش خودرو نشکند. علاوه بر این، مقداری حرکت طولی برای پلوس ضروری است، زیرا خودرو در حین حرکت می تواند با چاله ها و دست اندازهاهای بسیار قوی مواجه شود و اگر پلوس نتواند به صورت طولی در جای خود حرکت کند، می توان آن را از قسمت متصل به چرخ ها جدا کرد.گیربکس و یا دیفرانسیل خیلی زیاد میشه. حرکت پیچشی پلاس برای انعطاف این قسمت در سر پیچ ها توسط قطعه ای به نام سر پلاس که قدرت حرکت دارد تامین می شود. برای حرکت طولی پولوس و تفاوت دور سر پیچ ها از سه تایی و کاپ پولوس استفاده شد.

آیا تا به حال به فروش خودرو بدون پاسخگویی به تماس فکر کرده اید؟

استفاده از سرویس فروش خودروهای سفارشی ماشین خود را با مکانیک بدون پاسخگویی به تماس و رایگان بفروشید.

برای ورود به صفحه نمایشگاه ماشین مکانیک تایید شده اینجا کلیک انجام دادن.

علاوه بر این که یکی از قطعاتی است که خارج از محفظه موتور و گیربکس خودرو قرار دارد در اثر گرد و غبار آسیب می بیند. برای این منظور از یک قطعه محافظ از مواد لاستیکی مانند مخصوص استفاده می شود که به آن گرد و غبار پلاس گفته می شود. بعلاوه، جمع کننده گرد و غبار بسته شده و با بست های مخصوص در جای خود ثابت می شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به پلاس، بهتر است هر سه ماه یکبار این گردگیرها را کنترل و آزمایش کنید. اگر در حین کار غبارگیر پلاس به این نتیجه رسیدید که غبارگیرها دارای ترک یا پارگی هستند، بهتر است در تعویض آن ها تردید نکنید. آسیب به پلوس منجر به گرد و غبار روی قطعات پلوس و در نتیجه آسیب دیدن پلوس می شود که ممکن است تعمیر یا در برخی موارد تعویض پلوس برای شما هزینه داشته باشد. همچنین در برخی خودروها مانند خودروی تندر ۹۰، اگر غبارگیر پلاس در کنار گیربکس خراب شود، گیربکس تخلیه می شود و آسیب های جدی تری مانند سوختن گیربکس به خودروی شما وارد می شود. پس گردگیر پلاس را جدی بگیرید.

انواع پلاس

انواع پلاسانواع پلاس

حواستان باشد که مثبت ها با توجه به نوع خودرو و همچنین سمت چپ و راست گیربکس متفاوت است. بنابراین اگر متوجه شدید که نیاز به تعویض خودرو پلاس است، بهتر است ابتدا مدل و نوع پلاس را از تکنسین خود بپرسید.

دلایل خرابی خودرو پلاس

دلایل شکست با پلاسدلایل شکست با پلاس

بهتر است با هم به بررسی برخی از شایع ترین علل آسیب رساندن به خودروی پلاس بپردازیم تا در هنگام استفاده از خودرو سعی کنید از این علل جلوگیری کنید.

– یکی از شایع ترین علل خرابی پلوس را می توان پارگی غبارگیر پلوس دانست. خرابی غبارگیر پولوس باعث می شود که گردگیر پولوس کار خود را انجام ندهد و گرد و غبار و ناخالصی های مختلف وارد قسمت های بسیار حساس پولوس شده و از عملکرد صحیح و یا ایجاد آسیب جلوگیری می کند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید به طور منظم از غبارگیر پلاس بازدید کنید.

– استفاده نادرست از دنده خودرو نیز می تواند یکی از عوامل خرابی پلاس باشد. تعویض دنده در شرایط نامناسب و همچنین برخاستن متوالی از علل شایع خرابی پلاس است. همچنین یکی از عادات بدی که باعث از کار افتادن پلاس می شود استفاده از دنده های سبک در سرعت های پایین است تا خودرو در حرکت دچار مشکل شود.

– شل بودن اتصالات یا پیچ های سر پلوس نیز می تواند یکی از مضرات پلوس باشد.

– استفاده از ترمز تا توقف کامل بدون نگه داشتن کلاچ برای رها شدن چرخ ها از گیربکس فشار زیادی به قسمت مثبت وارد می کند و می تواند باعث آسیب به این قطعه شود.

– ضربات سنگین که به دلیل رهاسازی نادرست کلاس و به اصطلاح تیکاف های سنگین می تواند برای پلاس مضر باشد.

– یدک کشی وسیله نقلیه ای که وزن آن بیش از ظرفیت گیربکس است و قطعاتی مانند پلاس نیز می تواند به این قطعه آسیب برساند.

– استارت زدن مکرر خودرو در دنده یکی از مواردی است که باعث آسیب رساندن به پلاس و حتی گیربکس می شود.

به علاوه کنترل در حین حرکت خودرو

دلایل شکست با پلاسدلایل شکست با پلاس

اگر به دلایلی فکر می‌کنید که خودروی پلاس شما خراب است، ابتدا باید در جاده‌ای هموار با سرعت متوسط ​​و گاهی با شتاب بالا رانندگی کنید و در مواقعی فرمان را بچرخانید و موارد زیر را بررسی کنید:

– اگر هنگام چرخاندن فرمان صدای تق تق از یکی از چرخ های جلو شنیدید، به احتمال زیاد مفصل بیرونی پلاس شما آسیب دیده است.

– اگر هنگام استارت زدن از حالت سکون یا شتاب گیری صدای تق تق می شنوید، ممکن است مشکل از گیربکس یا دنده های دیفرانسیل شما باشد.

– لرزش های متناوب خودرو در چرخ هایی که نیرو به آن ها در سرعت های بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر منتقل می شود، علاوه بر عدم تعادل چرخ ها، می تواند به واژگونی خودرو نیز مربوط باشد.

آیا می دانستید که از این سرویس استفاده می کنید؟ فروش فوری ماشین با داشتن مکانیک می توانید در هر زمانی از شبانه روز خودرو خود را با بهترین قیمت ممکن در کمتر از ۳۰ دقیقه بفروشید..

برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات این سرویس اینجا کلیک انجام دادن.

مقالات مرتبط:

درباره عیب یابی خودرو بیشتر بدانید

دینام خودرو و هر آنچه که باید در مورد این خودرو بدانید

درباره انژکتورهای خودرو بیشتر بدانید

درباره کولر خودرو بیشتر بدانید

چراغ قوه چیست و چگونه کار می کند؟

درباره سنسور زاویه فرمان بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا