خودرو

اجرت، هزینه تعمیر و شستشوی انژکتور انواع خودرو ۱۴۰۲ آپدیت ۱۴۰۳

شستشوی انژکتوری به موتور خودرو کمک می کند تا با مشکلات کمتری مانند پارگی، کاهش قدرت، احتراق ناقص، ضربه خوردن، مصرف سوخت بالا و غیره مواجه شود. در این مطلب از مقالات مجله خودرو تصمیم گرفتیم هزینه شستشوی انژکتور با دستگاه و هزینه تعویض این قطعه در صورت خرابی را به اطلاع شما برسانیم. همچنین می توانید میانگین قیمت سوزن انژکتور ماشین خانگی برای فروش حرفه ای را در جدول زیر مشاهده کنید.

جدول هزینه شستشوی انژکتور خودروهای داخلی

نوع کالا یا خدمات

حقوق یا محدوده قیمت

هزینه شستشوی سوزن انژکتور پراید

۲۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور پراید (یک عدد)

۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان (بسته به نوع سیستم سوخت رسانی)

هزینه های شستشوی انژکتور تیبا

۲۲۰ تا ۳۶۰ هزار تومان

قیمت سوزن تزریق تیبا، ساینا و … (الدورا).

۶۸۰ هزار تومان

هزینه شستشوی پژو ۴۰۵ انژکتوری و سمند معمولی و پارس معمولی ۱۸۰۰

۲۲۰ تا ۳۶۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور پژو ۴۰۵ سمند معمولی و پارس معمولی

۴۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان (بسته به نوع سیستم سوخت رسانی و برند قطعه)

هزینه های شستشوی انژکتور سیمان ef7دانا و…

۲۵۰ تا ۳۸۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور موتور ef7

۵۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان

هزینه های شستشوی انژکتور L90

۲۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان

قیمت سوزن تزریق ال ۹۰ و ساندرو

۶۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان

انژکتور شستشو قیمت ۲۰۶

۲۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور ۲۰۶ تیپ ۵ و پارس tu5

 

۴۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان

انژکتور چیست؟

ماشین ها کاربراتور و ماشین ها انژکتور! ناممی بینمیی چه ما زیاد شنیده ایم. در حقیقت کاربراتور و انژکتور دو سیستم سوخترانوار نقاله در وسايل نقليه هستند. سیستم کاربراتور یکی سیستم مکانیکی و اولیه خوب چه در ماشین ها قدیمیبیشتر ▼ تعهد ترکیب بندی سوخت و هوا و انتقال این مختلط ترکیب بندی انجام شده جهت احتراق به سیلندر مسئول ایناهاش.

 

کیف پشت صندلی خودرو


ولی سیستم سوخت تحویل انژکتور آن یکی سیستم در تلویزیون نوا با تکنولوژی بالاتر خوب، عمل انتقال سوخت ذره مکمل مستقیم به صورت سمپاشی انجام دادن می تواندادن چه این شغل، از جانب بخشمی بینمY الکترونیکی و ECU یک ماشین کنترل می توانبودن. با توجه به بلندتر بودن فن آوری این سیستم سوخت تحویل نسبت به سیستم سوخت تحویل کاربراتور در ماشین ها چه سیستم سوخت تحویل انژکتور در آنها به کار کردن رفته است شاهد تابع بهتر موتور، آلودگی کمتر و مصرف سوخت پایینرابیشتر ▼ هستند.

این روزها در | بیشتر ▼ ماشین ها در سراسر جهان تولید می شود از جانب سیستم سوخت تحویل انژکتور از آن استفاده کنید می توانبودن و می توانقدرت گفت با جامع که باید انجام شود از آن استفاده کنید از جانب سیستم سوخت تحویل انژکتور، می توانقدرت کاربراتور ذره مکمل مستقیم مرتبط با تاریخ تحت عنوان! در ادامه به آن را بررسی کنید | بیشتر ▼ سیستم سوخت تحویل انژکتور می توانبیایید پرداخت کنیم.

تابعسیستمانژکتور(سیستم تزریق سوخت)

سیستم یک جرقه یک زن و انتقال سوخت به بخش احتراق در ماشین ها وجود دارد سیستم سوخت تحویل انژکتور زیاد ناهمسان از جانب سیستم کاربراتور خوب چه از جانب بخشراسلام ناهمسان مکانیکی و برقی تشکیل انجام شده خوب.

سیستم سوخت تحویل انژکتور در حقیقت پسندیدن یکی یک سرنگ عمل می توانراآهسته. تدریجی چه با کنترل قطعات الکترونیکی، سوخت ذره مکمل مستقیم با فشار اوج به بخش احتراق یا گردآورنده هوا می پاشد. سیستم سوخت تحویل انژکتور از جانب اجزاء پسندیدن:

۱-انژکتور

۲- ریل سوخت

۳- پمپ گازوئیل برقی

۴-ECU یک ماشین

تشکیل انجام شده خوب چه این مجموعه در به هر دو تعهد کنترل و انتقال سوخت به بخش یک ماشین بر پایه آنها با شرایط عملکرد موتور مطابقت دارند.

در واقع سیستم سوخت انژکتور سوخت را از طریق یک شیر کنترل شده الکترونیکی تزریق می کند. این شیر می تواند چندین بار در ثانیه باز و بسته شود و سوخت را از طریق پمپ بنزین تحت فشار به داخل محفظه احتراق تزریق می کند. بنابراین در هنگام تزریق سوخت، آهنربای الکتریکی میله ای را که در مقابل مسیر سوخت قرار دارد حرکت می دهد و دریچه انژکتور باز می شود.

با این عمل سوخت تحت فشار نازل سوپاپ به صورت قطرات بسیار ریز به داخل سیلندرها تزریق می شود. نازل داخل انژکتور به گونه ای طراحی شده است که سوخت را به صورت پودری کاملا پراکنده کرده و به ریزترین ذرات گرد و غبار ممکن تبدیل می کند. این روش تزریق سوخت باعث سوختن کامل سوخت و افزایش راندمان خودرو و کاهش آلاینده های مضر می شود.

 

در سیستم سوخت انژکتوری، سوخت از طریق ریل سوخت جریان می یابد و بین تمام انژکتورها توزیع می شود، انژکتورها در داخل ریل سوخت قرار دارند که در انتهای آن تنظیم کننده فشار قرار دارد. ابعاد ریل سوخت را می توان با توجه به تزریق سوخت در اندازه های مختلف انتخاب کرد. بسته به طراحی موتور، ریل سوخت از مواد مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شود.

در سیستم سوخت انژکتوری، فشار پاشش سوخت با توجه به زمان پاشش سوخت دقیقا تعیین می شود. به همین دلیل، اختلاف فشار سوخت در ریل و فشار سوخت در منیفولد ورودی باید ثابت باشد. برای این منظور باید دستگاهی که به تغییرات فشار حساس است در ریل سوخت قرار گیرد. این دستگاه رگلاتور نام دارد که برای جلوگیری از نوسانات جریان سوخت در انتهای ریل قرار می گیرد. علاوه بر این، رگولاتور فشار بنزین برگشتی به باک را تنظیم می کند تا افت فشار ثابت در انژکتورها حفظ شود.

مزایای سیستم انژکتور نسبت به کاربراتور

مهمترین مزیت سیستم انژکتور نسبت به کاربراتور کاهش مصرف سوخت است. سیستم تزریق سوخت به دلیل افزایش طول عمر قطعات مکانیکی موتور باعث افزایش طول عمر موتور می شود. از دیگر مزایای انژکتور کاهش ارتفاع موتور و افزایش فضای کاپوت خودرو به دلیل حذف کاربراتور است.

کیف پشت صندلی خودرو

یکی از مزایای محسوس سیستم انژکتور که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است افزایش قدرت شتاب خودرو است زیرا با این سیستم سوخت به صورت پودر در پشت سوپاپ قرار می گیرد که از خودسوزی جلوگیری می کند. احتراق و احتراق زودرس سوخت و موتور به طور منظم. استفاده از این روش در سیستم تزریق سوخت باعث می شود که خودرو در هوای سرد بهتر استارت بخورد زیرا میزان و نحوه پاشش سوخت بسته به دمای موتور و محیط انجام می شود. بنابراین صاحبان خودرو در روزهای سرد سال نگران روشن شدن خودرو نخواهند بود.

با توجه به ماهیت کلی انتقال ذرات سوخت به محفظه احتراق، سرعت سوختن سوخت خام در این سیستم بسیار کم است، زیرا میزان سوخت با توجه به شرایط موتور کنترل و تزریق می شود و ذرات سوخت را کاملا مشتعل می کند. .

با داشتن این مزایا نسبت به سیستم های کاربراتوری، سیستم تزریق سوخت به سرعت توسعه یافت و گسترده شد. به گونه ای که می توان از این سیستم سوخت پیشرفته به عنوان یکی از جهش های بزرگ صنعت خودروسازی جهان در طول تاریخ خود یاد کرد و به همین دلایل و لحظات مثبت همراه با این سیستم امروزه بسیاری از خودروهای تولید شده در دنیا مجهز به سیستم.سوخت انژکتور.

شستشوی انژکتوری به موتور خودرو کمک می کند تا با مشکلات کمتری مانند پارگی، کاهش قدرت، احتراق ناقص، ضربه خوردن، مصرف سوخت بالا و غیره مواجه شود. در این مطلب از مقالات مجله خودرو تصمیم گرفتیم هزینه شستشوی انژکتور با دستگاه و هزینه تعویض این قطعه در صورت خرابی را به اطلاع شما برسانیم. همچنین می توانید میانگین قیمت سوزن انژکتور ماشین خانگی برای فروش حرفه ای را در جدول زیر مشاهده کنید.

جدول هزینه شستشوی انژکتور خودروهای داخلی

نوع کالا یا خدمات

حقوق یا محدوده قیمت

هزینه شستشوی سوزن انژکتور پراید

۲۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور پراید (یک عدد)

۴۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان (بسته به نوع سیستم سوخت رسانی)

هزینه های شستشوی انژکتور تیبا

۲۲۰ تا ۳۶۰ هزار تومان

قیمت سوزن تزریق تیبا، ساینا و … (الدورا).

۶۸۰ هزار تومان

هزینه شستشوی پژو ۴۰۵ انژکتوری و سمند معمولی و پارس معمولی ۱۸۰۰

۲۲۰ تا ۳۶۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور پژو ۴۰۵ سمند معمولی و پارس معمولی

۴۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان (بسته به نوع سیستم سوخت رسانی و برند قطعه)

هزینه های شستشوی انژکتور سیمان ef7دانا و…

۲۵۰ تا ۳۸۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور موتور ef7

۵۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان

هزینه های شستشوی انژکتور L90

۲۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان

قیمت سوزن تزریق ال ۹۰ و ساندرو

۶۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان

انژکتور شستشو قیمت ۲۰۶

۲۲۰ تا ۳۵۰ هزار تومان

قیمت سوزن انژکتور ۲۰۶ تیپ ۵ و پارس tu5

 

۴۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان

شستن انژکتور

انژکتور چیست؟

ماشین ها کاربراتور و ماشین ها انژکتور! ناممی بینمیی چه ما زیاد شنیده ایم. در حقیقت کاربراتور و انژکتور دو سیستم سوخترانوار نقاله در وسايل نقليه هستند. سیستم کاربراتور یکی سیستم مکانیکی و اولیه خوب چه در ماشین ها قدیمیبیشتر ▼ تعهد ترکیب بندی سوخت و هوا و انتقال این مختلط ترکیب بندی انجام شده جهت احتراق به سیلندر مسئول ایناهاش.

 

کیف پشت صندلی خودرو


ولی سیستم سوخت تحویل انژکتور آن یکی سیستم در تلویزیون نوا با تکنولوژی بالاتر خوب، عمل انتقال سوخت ذره مکمل مستقیم به صورت سمپاشی انجام دادن می تواندادن چه این شغل، از جانب بخشمی بینمY الکترونیکی و ECU یک ماشین کنترل می توانبودن. با توجه به بلندتر بودن فن آوری این سیستم سوخت تحویل نسبت به سیستم سوخت تحویل کاربراتور در ماشین ها چه سیستم سوخت تحویل انژکتور در آنها به کار کردن رفته است شاهد تابع بهتر موتور، آلودگی کمتر و مصرف سوخت پایینرابیشتر ▼ هستند.

این روزها در | بیشتر ▼ ماشین ها در سراسر جهان تولید می شود از جانب سیستم سوخت تحویل انژکتور از آن استفاده کنید می توانبودن و می توانقدرت گفت با جامع که باید انجام شود از آن استفاده کنید از جانب سیستم سوخت تحویل انژکتور، می توانقدرت کاربراتور ذره مکمل مستقیم مرتبط با تاریخ تحت عنوان! در ادامه به آن را بررسی کنید | بیشتر ▼ سیستم سوخت تحویل انژکتور می توانبیایید پرداخت کنیم.

تابعسیستمانژکتور(سیستم تزریق سوخت)

سیستم یک جرقه یک زن و انتقال سوخت به بخش احتراق در ماشین ها وجود دارد سیستم سوخت تحویل انژکتور زیاد ناهمسان از جانب سیستم کاربراتور خوب چه از جانب بخشراسلام ناهمسان مکانیکی و برقی تشکیل انجام شده خوب.

سیستم سوخت تحویل انژکتور در حقیقت پسندیدن یکی یک سرنگ عمل می توانراآهسته. تدریجی چه با کنترل قطعات الکترونیکی، سوخت ذره مکمل مستقیم با فشار اوج به بخش احتراق یا گردآورنده هوا می پاشد. سیستم سوخت تحویل انژکتور از جانب اجزاء پسندیدن:

۱-انژکتور

۲- ریل سوخت

۳- پمپ گازوئیل برقی

۴-ECU یک ماشین

تشکیل انجام شده خوب چه این مجموعه در به هر دو تعهد کنترل و انتقال سوخت به بخش یک ماشین بر پایه آنها با شرایط عملکرد موتور مطابقت دارند.

در واقع سیستم سوخت انژکتور سوخت را از طریق یک شیر کنترل شده الکترونیکی تزریق می کند. این شیر می تواند چندین بار در ثانیه باز و بسته شود و سوخت را از طریق پمپ بنزین تحت فشار به داخل محفظه احتراق تزریق می کند. بنابراین در هنگام تزریق سوخت، آهنربای الکتریکی میله ای را که در مقابل مسیر سوخت قرار دارد حرکت می دهد و دریچه انژکتور باز می شود.

با این عمل سوخت تحت فشار نازل سوپاپ به صورت قطرات بسیار ریز به داخل سیلندرها تزریق می شود. نازل داخل انژکتور به گونه ای طراحی شده است که سوخت را به صورت پودری کاملا پراکنده کرده و به ریزترین ذرات گرد و غبار ممکن تبدیل می کند. این روش تزریق سوخت باعث سوختن کامل سوخت و افزایش راندمان خودرو و کاهش آلاینده های مضر می شود.

 

در سیستم سوخت انژکتوری، سوخت از طریق ریل سوخت جریان می یابد و بین تمام انژکتورها توزیع می شود، انژکتورها در داخل ریل سوخت قرار دارند که در انتهای آن تنظیم کننده فشار قرار دارد. ابعاد ریل سوخت را می توان با توجه به تزریق سوخت در اندازه های مختلف انتخاب کرد. بسته به طراحی موتور، ریل سوخت از مواد مختلفی مانند فولاد، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شود.

در سیستم سوخت انژکتوری، فشار پاشش سوخت با توجه به زمان پاشش سوخت دقیقا تعیین می شود. به همین دلیل، اختلاف فشار سوخت در ریل و فشار سوخت در منیفولد ورودی باید ثابت باشد. برای این منظور باید دستگاهی که به تغییرات فشار حساس است در ریل سوخت قرار گیرد. این دستگاه رگلاتور نام دارد که برای جلوگیری از نوسانات جریان سوخت در انتهای ریل قرار می گیرد. علاوه بر این، رگولاتور فشار بنزین برگشتی به باک را تنظیم می کند تا افت فشار ثابت در انژکتورها حفظ شود.

مزایای سیستم انژکتور نسبت به کاربراتور

مهمترین مزیت سیستم انژکتور نسبت به کاربراتور کاهش مصرف سوخت است. سیستم تزریق سوخت به دلیل افزایش طول عمر قطعات مکانیکی موتور باعث افزایش طول عمر موتور می شود. از دیگر مزایای انژکتور کاهش ارتفاع موتور و افزایش فضای کاپوت خودرو به دلیل حذف کاربراتور است.

کیف پشت صندلی خودرو

یکی از مزایای محسوس سیستم انژکتور که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است افزایش قدرت شتاب خودرو است زیرا با این سیستم سوخت به صورت پودر در پشت سوپاپ قرار می گیرد که از خودسوزی جلوگیری می کند. احتراق و احتراق زودرس سوخت و موتور به طور منظم. استفاده از این روش در سیستم تزریق سوخت باعث می شود که خودرو در هوای سرد بهتر استارت بخورد زیرا میزان و نحوه پاشش سوخت بسته به دمای موتور و محیط انجام می شود. بنابراین صاحبان خودرو در روزهای سرد سال نگران روشن شدن خودرو نخواهند بود.

با توجه به ماهیت کلی انتقال ذرات سوخت به محفظه احتراق، سرعت سوختن سوخت خام در این سیستم بسیار کم است، زیرا میزان سوخت با توجه به شرایط موتور کنترل و تزریق می شود و ذرات سوخت را کاملا مشتعل می کند. .

با داشتن این مزایا نسبت به سیستم های کاربراتوری، سیستم تزریق سوخت به سرعت توسعه یافت و گسترده شد. به گونه ای که می توان از این سیستم سوخت پیشرفته به عنوان یکی از جهش های بزرگ صنعت خودروسازی جهان در طول تاریخ خود یاد کرد و به همین دلایل و لحظات مثبت همراه با این سیستم امروزه بسیاری از خودروهای تولید شده در دنیا مجهز به سیستم.سوخت انژکتور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا