مجله تکنولوژی

آموزش عمودی و افقی کردن صفحات ورد

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال یادداشت برداری در قالب فایل های word هستید، مطمئناً تا به حال خواسته اید یک یا چند صفحه در فایل word که پر می کنید ایجاد کنید.

آن را به صورت افقی تبدیل کنید و می توانید از این حالت برای بهبود فرآیند ورود اطلاعات خود استفاده کنید. گاهی ممکن است صفحه ای از فایل ورد به صورت افقی ساخته شده باشد و اکنون بخواهید آن را به صورت عادی و عمودی بسازید،

بنابراین تصمیم گرفتیم در این آموزش نحوه ساخت یک صفحه به صورت عمودی یا افقی در Word را به شما آموزش دهیم. با دنبال کردن این آموزش به راحتی می توانید وضعیت صفحات Word را به حالت مورد نظر خود تغییر دهید.

آموزش عمودی و افقی کردن صفحات ورد

اگر تا به حال به فرمت پیش فرض برگه نرم افزار Word دقت کرده باشید، خواهید دید که این نرم افزار به صورت پیش فرض یک برگه A4 را به صورت عمودی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید اطلاعات خود را روی آن بنویسید.

اگر می خواهید این صفحه را افقی یا افقی کنید، کافیست تا انتها با ما همراه باشید و آموزش گام به گام عمودی یا افقی صفحه را در Word انجام دهید.

یکی از مواردی که می توانید از صفحات افقی در بین صفحات عمودی ورد استفاده کنید، زمانی است که قصد دارید بروشور تهیه کنید یا متنی را در نرم افزار ورد کلونی کنید. در این زمان است که افقی کردن صفحات Word می تواند به شما کمک کند تا محتوای مورد نظر را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید.

 

نحوه چرخاندن صفحه کاغذ در Word

برای عمودی یا افقی کردن صفحه در ورد ابتدا باید مسیر زیر را در نرم افزار سیستم ورد طی کنید.

Layout >> Orientation >> Portrait یا Landscape

آموزش عمودی و افقی کردن صفحات ورد

برای این کار به تب Layout در نرم افزار Word نگاه کنید و از تب Page Setup روی گزینه Orientation کلیک کنید تا لیستی مطابق با تصویری که در زیر می بینید باز شود.

آموزش عمودی و افقی کردن صفحات ورد 2

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در لیست باز دو گزینه برای شما وجود خواهد داشت که اگر صفحه ورد مورد نظر را در حالت عمودی قرار دهید فایل Word شما به صورت عمودی قرار می گیرد. این حالت به صورت پیش فرض در تمامی نسخه های برنامه Word یکسان است و نیازی به ریست آن ندارید، اما اگر قصد دارید سند Word خود را افقی کنید، باید گزینه Landscape را انتخاب کنید تا کاغذ مورد نظر در حالت افقی قرار گیرد. .

آموزش عمودی و افقی کردن صفحات ورد 3

پس از انتخاب تغییرات مورد نظر، تمامی صفحات فایل ورد شما به صورت افقی خواهد بود و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اگر بعد از مدتی می خواهید تنظیمات فایل Word خود را تغییر دهید، کافی است دوباره به Layout >> Orientation >> Portrait/Landscape بروید و این بار روی گزینه Portrait کلیک کنید تا صفحات Word شما به صورت عمودی تغییر کند.

منبع: بایت گیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا