خودرو

آشنایی با اقدامات ضروری بعد از تصادف آپدیت ۱۴۰۳


سالانه تصادفات زیادی در دنیا رخ می دهد که خوشبختانه خسارات مالی و کاهش قیمت خودرو نسبت به جان انسان ها به دنبال دارد. تصادف اجتناب ناپذیر است و حتی اگر یک راننده حرفه ای باشید، هرگز نمی توانید ۱۰۰٪ از آن در امان باشید. بنابراین لازم است اطلاعات کافی در مورد اقداماتی که پس از حادثه برای حفظ خود و منافع خود باید انجام دهید، داشته باشید. در این مقاله از مجله مکانیک محرب به ۱۰ اقدام ضروری بعد از تصادف می پردازیم تا بدانید پس از تصادف چه باید کرد. لطفا با ما همراه باشید.

۱٫ عدم خروج از صحنه پس از حادثه

عدم خروج از صحنه بعد از تصادفعدم خروج از صحنه بعد از تصادف

اگر بعد از تصادف ندانیم دقیقاً چه کار کنیم، اولین قدم این است که هرگز صحنه تصادف را ترک نکنیم، حتی در تصادفات جزئی. این اقدام حتی اگر مقصر نباشیم در روند رسیدگی به پرونده اختلال ایجاد می کند. اگر از صحنه دور شویم، نمی توانیم شکایت کنیم. بنابراین بهتر است با آرامش توقف کرده و با بررسی وضعیت خودرو در مورد شرایط تصمیم گیری کنید.

۲٫ پس از تصادف با پلیس تماس بگیرید.

یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروری پس از تصادف، تماس با پلیس است. با پلیس تماس بگیرید و آدرس و محل صحنه تصادف را اعلام کنید تا نزدیکترین اداره راهنمایی و رانندگی و کارشناس تصادف به محل شما اعزام شود. تا زمانی که پلیس نیاید درباره گناه یا بی گناهی صحبت نکنید. اجازه دهید افسر پلیس با بازدید از صحنه و بررسی وضعیت نظر خود را بیان کند.

۳٫ خیابان یا جاده را مسدود نکنید

خیابان یا جاده را مسدود نکنیدخیابان یا جاده را مسدود نکنید

درست است که تصادف کرده اید و خسارت مالی دیده اید، اما خودروی آسیب دیده شما نباید مانع عبور و مرور دیگران شود. در بسیاری از موارد عدم حرکت خودروهای تصادف کرده علاوه بر ایجاد ترافیک و کاهش سرعت باعث تصادف سایر خودروها می شود. پلیس قادر خواهد بود مجرم را شناسایی کند. نگران نباش.

مقالات زیر را حتما بخوانید
  • تغییر شماره ثبت
  • راهنمای خرید دست دوم
  • استعلام تخلفات وسیله نقلیه موتوری
  • اگر ماشین شما باعث ترافیک شده باشد، پلیس هر دو خودرو را به محض ورود و قبل از اینکه مشخص کند مقصر چه کسی است جریمه می کند. بنابراین برای جلوگیری از پرداخت عوارض و همچنین ایجاد مزاحمت برای خودروهای دیگر، خودروی خود را در کنار خیابان یا جاده برانید.

    البته مراقب باشید، در تصادفاتی که خسارت جزئی باشد این امکان وجود دارد. در مورد تصادفات منجر به جرح نیز قضیه متفاوت است و بهتر است تا رسیدن پلیس مزاحم صحنه تصادف نشود. در چنین شرایطی در شب و یا در جاده های خارج از شهر، سایر خودروها را با علامت گذاری و علائم از تصادف مطلع کنید.

    ۴٫ با ۹۱۱ تماس بگیرید

    در حوادثی که منجر به تلفات جانی و به اصطلاح جراحات می شود، یکی از مهمترین اقدامات پس از حادثه، تماس با اورژانس است. در مورد شما، اگر شدت حادثه زیاد است، به علائم توجه کنید و به سلامت ظاهری خود بسنده نکنید.

    در لحظات اولیه تصادف به دلیل ترشح آدرنالین بدن واکنش مناسبی نسبت به جراحات نشان نمی دهد. حتی برخی از جراحات، مانند ضربه به سر، ممکن است ظاهری نداشته باشند. اما منجر به آشفتگی می شوند. بنابراین نسبت به سردردهای جزئی، برآمدگی قفسه سینه یا خراش های سطحی بی تفاوت نباشید. این علائم کوچک می توانند در چند ساعت آینده به آسیب های جبران ناپذیری منجر شوند.

    در چنین شرایطی با تماس با تیم اورژانس از سلامت خود مطمئن شوید. در حوادث جراحتی، اگر مقصر هستید، به دنبال تسکین موقت نباشید. زیرا بی احتیاطی و مراقبت نکردن به موقع از قربانی می تواند در ساعات بعدی کابوس بزرگتری را برای شما رقم بزند.

    ۵٫ خونسرد باشید

    آروم باشآروم باش

    همانطور که در بالا ذکر شد، اغلب اوقات، حتی با وجود تمام اقدامات ایمنی، گاهی اوقات تصادفات اجتناب ناپذیر است. پس با در نظر گرفتن این موضوع، هنگام تصادف، خودداری کنید. چه مقصر باشید چه نباشید، پس از حادثه از ایجاد تنش و درگیری اجتناب کنید.

    هنگام وقوع تصادف، قبل از پیاده شدن از ماشین چند نفس عمیق بکشید و سپس با آرامش وضعیت را ارزیابی کنید. در مورد تصادفاتی که مقصر اصلی آن مشخص نیست خودسرانه تصمیم نگیرید و به جای سرزنش دیگران تا رسیدن پلیس و کارشناس تصادف به محل صبور باشید.

    ۶٫ هرگز فرار نکنید.

    در حوادثی که فکر می کنید مقصر هستید، هرگز فرار نکنید. چون ماشین مقابل شماره پلاک شما را یادداشت می کند و عملا می توانید با فرار از خود دفاع کنید. ممکن است اصلاً تقصیر شما نباشد. در تصادفات منجر به جراحت، ترک صحنه و رها کردن قربانی ممکن است منجر به فوت وی شود که غیر انسانی و غیر اخلاقی است. خونسردی خود را حفظ کنید و مسئولیت آنچه اتفاق افتاده را بپذیرید.

    ۷٫ بر به خاطر سپردن جزئیات حادثه تمرکز کنید.

    آشنایی با اقدامات لازم پس از تصادفآشنایی با اقدامات لازم پس از تصادف

    وقتی پلیس به محل حادثه می رسد، با آرامش آنچه را که برای افسر اتفاق افتاده است توصیف کنید. حدس و گمان نکنید و فقط در مورد چیزهایی صحبت کنید که کاملاً مطمئن هستید. در تصادفات جدی، اگر از شما بپرسند که آیا مجروح شده اید، بگویید مطمئن نیستید. همانطور که قبلا ذکر شد، گاهی اوقات درد و صدمات ناشی از تصادف ساعاتی پس از برخورد واقعی آشکار می شود. پس در این مورد کمی مراقب باشید که حقی را از دست ندهید.

    ۸٫ از تصادف و خودروی آسیب دیده عکس بگیرید.

    یکی از اقدامات لازم پس از تصادف، عکسبرداری است. در صورت آسیب دیدن خودرو قبل از حرکت با تلفن همراه خود از وضعیت هر دو خودرو عکس بگیرید. در چنین شرایطی می توانید با تغییر محل حادثه کاملا مطمئن باشید که حق شما ضایع نخواهد شد. مراقب باشید، حتی اگر از صحنه عکس گرفته اید، اجازه ندارید مستقیماً در روند تحقیقات پلیس دخالت کنید. فقط از عکس ها به عنوان مدرک برای حمایت از نظر خود استفاده کنید.

    ۹٫ صحنه را تمیز کنید.

    پس از رسیدن پلیس و تکمیل تحقیقات، صحنه را تمیز کنید. قطعات شکسته خودرو و شیشه شکسته باعث آسیب به سایر خودروهای در حال تردد در آن منطقه می شود. پس قبل از آمدن ماموران شهرداری، پاکسازی صحنه را به عهده بگیرید.

    ۱۰٫ با بیمه تماس بگیرید

    با بیمه تماس بگیریدبا بیمه تماس بگیرید

    پس از حضور پلیس و شناسایی مقصر، اقدام لازم برای دریافت خسارت مراجعه به بیمه است. اگر شما مقصر حادثه هستید، باید خسارت را به طرف مقابل بپردازید. در چنین شرایطی پلیس پس از تنظیم گزارش دو مدرک شامل کارت بیمه و کارت خودروی مقصر را به مصدوم می دهد. همچنین نقشه خودروی قربانی به مقصر داده می شود و با توافق طرفین مهلتی برای استعلام بیمه تعیین می شود. در تصادفات منجر به جرح، خودروهای طرفین به پارکینگ منتقل می شود تا پس از دستورات قضایی لازم به شرکت بیمه هدایت شود.

    لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و به منظور افزایش اطلاعات در مورد اقدامات پس از تصادف است و نباید توصیه حقوقی یا تفسیر تحت اللفظی قوانین راهنمایی و رانندگی تلقی شود.

    ادامه مطلب

    • روش های تشخیص رنگ بدنه استفاده شده چیست؟
    • عواقب جبران ناپذیر رانندگی با باک خالی
    • نکات اساسی در مورد صندلی ماشین کودک
    • راهنمای خرید لنت ترمز; چه زمانی باید لنت ها را عوض کنیم؟
    • علائم خرابی سنسور اکسیژن چیست؟
    • علائم خرابی سنسور خنک کننده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا