مجله تکنولوژی

چگونه کش کروم را پاک کنیم؟ [ در ۳۰ ثانیه]

چگونه کش کروم را پاک کنیم؟ اگر شما هم نیاز به پاک کردن کش مرورگر کروم دارید و نمی دانید از کجا پاک کنید جای درستی آمده اید ما در این مقاله آموزش روش پاک کردن کش کروم را آماده کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

کش کروم چیست؟

کش مرورگر کروم یک حافظه موقت است که توسط مرورگر کروم برای ذخیره اطلاعات مربوط به صفحات وبی که شما باز کرده‌اید استفاده می‌شود.

این اطلاعات شامل تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدیویی، فایل‌های CSS و JavaScript و دیگر محتویات صفحات وب است.

هنگامی که شما به یک صفحه وب می‌روید، مرورگر کروم این اطلاعات را در کش خود ذخیره می‌کند، تا در صورت بازدید مجدد شما از همان صفحه، بتواند آن را به صورت سریعتر بارگذاری کند. این کار باعث افزایش سرعت وب‌گردی شما می‌شود.

هرچند که کش مرورگر کروم در بسیاری از موارد مفید است، اما در بعضی موارد ممکن است باعث مشکلاتی شود، مانند نشان دادن محتویات قدیمی صفحه وب یا نمایش خطاهای غیر منتظره. به همین دلیل، گاهی نیاز است که کش مرورگر کروم را پاک کنید.

چرا باید کش مرورگر کروم را پاک کنیم؟

برخی از دلایل پاک کردن کش مرورگر کروم عبارتند از:

۱. افزایش سرعت مرورگر:

هر چقدر کش مرورگر بیشتر شود، اندازه پوشه فایل‌های مرورگر نیز بزرگتر خواهد شد و ممکن است باعث کاهش سرعت مرورگر شود. پاک کردن کش مرورگر می‌تواند باعث افزایش سرعت مرورگر شود.

۲. به روز رسانی محتوای وب:

در بعضی موارد، تغییراتی که در یک صفحه وب ایجاد می‌شود ممکن است تا پس از پاک کردن کش مرورگر کروم نمایش داده شود. به عنوان مثال، وقتی شما به یک صفحه وب دسترسی دارید، ممکن است بعضی از محتویات صفحه از کش مرورگر شما بارگذاری شوند. در این صورت، پاک کردن کش مرورگر می‌تواند باعث به روز رسانی صفحه شود.

۳. مشکلات در برخی سایت‌ها:

در بعضی موارد، اطلاعات قدیمی کش شده در مرورگر شما ممکن است باعث مشکلاتی شود، مانند نشان دادن محتویات غلط، صفحاتی که به درستی بارگذاری نمی‌شوند و یا باگ‌های دیگری. پاک کردن کش مرورگر می‌تواند این مشکلات را حل کند.

۴. افزایش حریم خصوصی:

کش مرورگر کروم شامل اطلاعاتی است که درباره صفحات وبی که شما باز کرده‌اید، شامل اطلاعاتی مانند تاریخچه مرورگر، رمز‌های ورود، نام‌های کاربری و دیگر اطلاعات شخصی شما. اگر این اطلاعات را نمی‌خواهید در کامپیوتر خود ذخیره کنید، پاک کردن کش مرورگر می‌تواند به حفظ حریم خصوصی شما کمک کند.

چگونه کش کروم را پاک کنیم؟ 2

۵. رفع مشکلات شبکه:

در بعضی موارد، ممکن است مشکلاتی در شبکه شما وجود داشته باشد که باعث ناموفقیت بارگیری صفحات وب شود. در این صورت، پاک کردن کش مرورگر می‌تواند به بهبود مشکلات شبکه و کاهش این مشکلات کمک کند.

۶. کاهش مصرف دیسک:

هرچقدر کش مرورگر بیشتر شود، فضای بیشتری از دیسک شما را اشغال می‌کند. پاک کردن کش مرورگر می‌تواند به کاهش مصرف دیسک شما کمک کند.

در کل، پاک کردن کش مرورگر کروم ممکن است به رفع مشکلاتی که ممکن است در مرورگر شما وجود داشته باشد، کمک کند و همچنین به حفظ حریم خصوصی و کاهش مصرف دیسک شما کمک کند.

چگونه کش کروم را پاک کنیم؟

برای پاک کردن کش مرورگر کروم، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. در کروم روی دکمه سه نقطه در بالای سمت راست پنجره کلیک کنید و سپس گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید.
  2. در صفحه تنظیمات کروم، به پایین صفحه بروید و گزینه “پاک کردن داده‌های مرورگر” را انتخاب کنید.
  3. در پنجره بعدی، گزینه “کش تصاویر و فایل‌های ذخیره شده” را انتخاب کرده و سپس گزینه “پاک کردن داده‌ها” را بزنید.
  4. پس از این کار، کش مرورگر کروم شما پاک خواهد شد و اطلاعات ذخیره شده در آن حذف خواهد شد.
  5. توجه داشته باشید که با پاک کردن کش، اطلاعاتی از جمله نام کاربری و رمز عبور وارد شده در برخی سایت‌ها نیز پاک خواهد شد.

 

بنابراین، قبل از پاک کردن کش، اطمینان حاصل کنید که نیازی به این کار ندارید و همچنین بعضی از سایت‌ها از طریق کش اطلاعات را سریعتر بارگذاری می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا