اخبار تکنولوژی

چگونه بفهمیم کارت صدا نصب شده است؟

چگونه مشخصات کارت صدای کامپیوترم را پیدا کنم؟

کارت صدا یکی از سخت افزارهای کامپیوتری است که ورودی و خروجی صدا را در کامپیوتر تنظیم می کند. کارت صدا بخش کوچکی از کامپیوتر است. این قطعه کوچک در سخت افزارهای مختلف متفاوت است همانطور که از نام آن پیداست، کارت صدا برای تشخیص صدای کامپیوتر طراحی شده است.
چگونه مشخصات کارت صدای کامپیوتر خود را شناسایی کنیم
اگر کامپیوتری که استفاده می کنید لپ تاپ است برای دریافت مشخصات کارت صدا باید به سایت سازنده مدل کامپیوتر خود مراجعه کنید اطلاعات کامل تری در مورد کارت صدا و سخت افزار مربوط به کامپیوتر شما در سایت.

 

راه دیگر برای دریافت مشخصات این است که به Device Manager بروید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلید ویندوز + مکث را فشار دهید. سمت چپ پایین کلید نرم روی پنجره مربع سفید به همراه دکمه Pause که در بالای کلید نرم‌افزار قرار دارد فشار دهید.

 

پس از تایپ این دو کلمه به صورت خودکار وارد قسمت System می شوید که در سمت چپ این تصویر باید بر روی عبارت Device Manager کلیک کنید. دوباره صفحه دیگری به طور خودکار برای شما باز می شود. در این صفحه در قسمت سخت افزار باید کنترلرهای صدا، ویدئو و بازی را بیابید.

 

در این مرحله به تصویر نشان داده شده یک کارت صدا ضمیمه شده است که باید آن را در این قسمت وارد کنید Select the sound icon سپس کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

وارد مرحله بعدی می شوید که می توانید با مراجعه به آیتم های مختلف آن مشخصات کارت صدای دستگاه خود را مشاهده کنید.

پنجره DIRECTX DIAGNOSTIC TOOL را باز کنید

برای باز کردن این پنجره ابتدا باید وارد مرورگر جستجو شده و سپس بر روی منوی “شروع” کلیک کنید. شما باید کلمه dxdiag را در این صفحه تایپ کنید. اگر رایانه شما دارای ویندوز ۸ است، باید بلافاصله پس از ورود به قسمت Start شروع به تایپ کنید. پس از اتمام تایپ، Enter را فشار دهید.

چگونه بفهمیم کارت صدا نصب شده است

به طور خودکار یک صفحه به شما نشان داده می شود.

اکنون می توانید تمام اطلاعات مربوط به سخت افزار دستگاه خود را در تب Sound مشاهده کنید.

اگر به دلایلی مشخصات کارت صدای سخت افزاری خود را ندارید، می توانید راه دیگری را امتحان کنید.

 

با ما همراه باشید تا راه دیگری برای دسترسی به مشخصات کارت صدا به شما آموزش دهیم.

ابتدا، اگر کیس کامپیوتر شما روشن است، آن را خاموش کنید. سپس درب کیس را باز کرده و مشخصات کارت صدا را بخوانید.

 

اگر کامپیوتر شما دفترچه راهنما دارد، می توانید جعبه کارت صدا را پیدا کنید و تمام اطلاعات مربوط به آن را در آنجا پیدا کنید.

ممکن است راه های دیگری برای پیدا کردن اطلاعات کارت صدای دستگاه شما وجود داشته باشد. با جستجو در مرورگر خود می توانید نحوه شناسایی کارت صدای سخت افزاری رایانه خود را بیابید.

نحوه تعویض کارت صدا در کامپیوتر

هنگامی که سیستم صوتی غیرفعال است می توانیم صدای کارت PC را تغییر دهیم. کارت صدا باید در اسلات های اختصاصی آن نصب شود. وظیفه کارت صدا تولید و بازتولید صدا است. این سخت افزار سیگنال ها را آماده می کند و آنها را به صداهایی برای شنیدن انسان تبدیل می کند.

چگونگی تعویض کارت صدای رایانه

این قطعه کوچک از اجزای مختلفی تشکیل شده است که تبدیل به ابزار دیجیتال به آنالوگ و همچنین آنالوگ به دیجیتال شده است. این سخت افزار چندین قسمت دارد که خرابی هر کدام منجر به قطع صدا، قطع میکروفون، کاهش صدا یا کیفیت پایین صدا می شود که برای حل چنین مشکلی باید کارت صدا را تعویض کنیم.

برای تعویض کارت صدا ابتدا باید نوع (مادربرد) مشخص شود. اما برخی از این مادربردها ممکن است قابل تعویض نباشند.

مهم ترین نکته ای که در تعویض کارت صدا باید به آن توجه کرد، سازگاری مشخصات کارت جدید با کارت قبلی است.

هنگامی که کارت صدای جدید را دریافت کردید، باید چند مرحله را طی کنید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارت صدای کامپیوتر خود را بررسی کنید. در این مرحله باید دستگاه نصب شود زیرا با نصب دستگاه مشکل حل می شود اگر دستگاه در کامپیوتر شما نصب نیست باید کارت صدا را تعویض کنید.

 

در مرحله دوم باید سیستم را خاموش کرده و پنل جعبه را باز کنید.

جک های جانبی را فشار دهید و کارت صدای رایانه خود را بردارید. در این مرحله باید کارت صدای قبلی کامپیوتر را با کارت جدید تطبیق دهید. اگر کارت ها مطابقت دارند، به مرحله بعدی بروید. در این مرحله باید ولوم را در جای خود قرار دهید و پنل بدنه را ببندید و سیستم را روشن کنید.

دستگاه کارت صدا را در کامپیوتر قرار دهید و مجددا راه اندازی کنید.

نتیجه

کارت صدا یکی از قطعات مهم کامپیوتر است.چون باعث ورودی و خروجی صدا می شود و در صورت آسیب دیدن این کارت تمامی صداها مختل می شود.

برای اینکه دچار این مشکل نشویم باید آموزش های مناسب در این زمینه را ببینیم یا یاد بگیریم که بعد از بروز مشکل چگونه آن را جایگزین کنیم تا این مشکل به راحتی برای ما حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا