مجله تکنولوژی

نحوه سرچ با عکس در گوگل

گوگل اخیراً به ما اجازه داده است به جای تایپ کلمات کلیدی، چیزی را از طریق عکس جستجو کنیم. این برای بسیاری از ما مفید است. مثلا؛ فرض کنید یک عکس دارید و می خواهید ببینید عکس های مشابه چه شکلی هستند.

بدون اینکه دچار مشکل شوید به هدف خود خواهید رسید. در نتیجه باید عکس مورد نظر خود را آپلود کنید تا گوگل عکس مشابهی را به شما نشان دهد. بسیاری از افراد برای این منظور از موتورهای جستجوی تصاویر گوگل استفاده می کنند که در اینترنت موجود است، اما بسیاری از ما فقط به خود گوگل دسترسی داریم.

وقتی با عکسی در گوگل جستجو می کنید، به جای تایپ متن، یک تصویر یا لینک عکس را در نوار جستجو جای گذاری می کنید. سپس گوگل وب سایت هایی را پیدا می کند که تصویر شما و همچنین تصاویر مرتبط با جستجوی شما را دارند.

همچنین Google Images موضوع عکس شما را تشخیص می دهد و سایر وب سایت های مرتبط با موضوع تصویر را به شما نشان می دهد. جستجو در گوگل با تصاویر به روش های مختلفی قابل پیاده سازی است. در مرحله بعد، به شما خواهیم گفت که چگونه یک عکس را در گوگل جستجو کنید.

نحوه سرچ با عکس در گوگل

گزینه آپلود عکس فقط برای کاربران رایانه شخصی موجود است، اما می توانید از برنامه جستجوی معکوس برای تلفن های همراه نیز استفاده کنید و عکس را به راحتی آپلود کنید:

۱- لینک images.google.com را از هر مرورگری که می خواهید در رایانه باز کنید. سپس روی آیکون دوربین که تصاویر را جستجو می کند ضربه بزنید.

نحوه سرچ با عکس در گوگل

۲- روی گزینه آپلود عکس (نماد دوربین) کلیک کنید و سپس دکمه مرورگر را فشار دهید تا عکس در کامپیوتر آپلود شود. همچنین می توانید URL عکس را کپی و جایگذاری کنید.

نحوه سرچ با عکس در گوگل 2

۳- بعد از اینکه عکس را آپلود کردید، گوگل نتایج مورد نظر را برای شما پیدا خواهد کرد.

مزایای استفاده از جستجوی تصویر گوگل چیست؟

اکثر افراد از این تکنیک برای یافتن عکس هایی با اندازه ها و وضوح های مختلف استفاده می کنند که می تواند برای اهداف دیگری که در این بخش به آنها اشاره می کنیم استفاده شود:

  1. ما می توانیم منبع عکس را پیدا کنیم.
  2. اگر کیفیت عکس شما پایین است، این به شما کمک می کند عکسی مشابه با وضوح بالاتر پیدا کنید.
  3. می توانید عکس های مشابه را مشاهده کنید.
  4. می توانید به وب سایت هایی که این عکس را ذخیره کرده اند مراجعه کنید.
  5. می توانید سازنده را روی عکس ها پیدا کنید.
  6. می توانید اطلاعات مربوط به عکس را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا