اخبار تکنولوژی

نحوه زيپ كردن فايل ها در کامپیوتر

یادگیری نحوه ایجاد یک فایل فشرده یک مهارت آسان است که همه باید بدانند. به هر حال، امروزه همه از دانش آموزان گرفته تا بازرگانان از رایانه استفاده می کنند. ما چیزهای زیادی مانند عکس، فیلم و سایر اسناد را روی رایانه خود قرار می دهیم. اگر هیچ کدام را حذف نکنید، می توانید به سرعت حافظه داخلی دستگاه خود را پر کنید.

 

فایل ها فرمت های جدیدی را می پذیرند که کیفیت بهتری نسبت به قبل ارائه می دهند. با این حال، این بدان معنی است که آنها فضای بیشتری را اشغال می کنند. حتی بدتر از آن، ممکن است به دلایل مختلف نخواهید هیچ یک از آنها را حذف کنید. اگر به آنها اجازه دهید روی رایانه شما جمع شوند، ممکن است راه اندازی و اجرا رایانه شما بیشتر طول بکشد.

 

خوشبختانه فشرده سازی فایل ها به شما این امکان را می دهد که با حفظ کیفیت، حجم آنها را کاهش دهید. وقتی آنها را از حالت فشرده خارج می کنید، تمام فایل ها را به شکل اصلی خود با همان نام دریافت می کنید.

اگر هیچ اتفاقی نیفتد، فایل ها خطا یا مشکلات دیگری نخواهند داشت. اگرچه می‌توانید نرم‌افزارهای شخص ثالث را برای ایجاد فایل‌های فشرده دانلود کنید، اما سیستم‌عامل‌های اصلی در حال حاضر این ویژگی را دارند.

 

فایل فشرده چیست؟

ZIP یک فرمت فایل است که اغلب برای فشرده سازی یک یا چند فایل در یک مکان استفاده می شود. این به آنها اجازه می دهد تا فضای کمتری را اشغال کنند. به نوبه خود، مردم می توانند به راحتی آنها را برای دیگران ارسال کنند.

 

ممکن است گیج شوید که آیا این یک فایل فشرده است یا یک پوشه. اگرچه با نماد پوشه ظاهر می شود، اما یک فایل است و مانند یک پوشه معمولی کار می کند.

 

همچنین فایل ها دچار افت کیفیت یا خطا نمی شوند. محتویات فایل های فشرده خود را استخراج می کند و اندازه و کیفیت فایل اصلی خود را بازیابی می کند.

 

برای توضیح بیشتر، فرض کنید فایل های شما همان لباس هایی است که در سفر می پوشید. اگر فقط آنها را در چمدان خود بیندازید، می تواند به سرعت پر شود و لباس های دیگر در چمدان جا نمی شوند.

 

زیپ کردن فایل ها مانند تا کردن لباس ها قبل از گذاشتن آنها در چمدان است و خیلی راحت تر جا می شوند. اگر آنها را بیرون آوردید، آنها را باز کنید تا دوباره تمیز و مرتب شوند.

 

همانطور که گفتیم اکثر سیستم عامل ها به شما اجازه کار با فایل های فشرده را می دهند، بنابراین نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد. برای سهولت در کار شما به طور خلاصه نحوه فشرده سازی فایل را توضیح می دهیم.

نحوه زيپ كردن فايل ها در کامپیوتر

نحوه زيپ كردن فايل ها در کامپیوتر

نحوه ایجاد یک فایل فشرده در ویندوز ۱۰

۱- فایل یا پوشه ای را که می خواهید در یک فایل فشرده فشرده کنید پیدا کنید.

۲- روی فایل یا پوشه کلیک راست کنید.

۳- ارسال به را انتخاب کنید.

۴- سپس گزینه Compressed (compressed) folder را انتخاب کنید.

۵- باید یک پوشه فشرده جدید با همان نام و محل مشاهده کنید. اگر می خواهید نام آن را تغییر دهید، روی پوشه کلیک راست کنید.

۶- Rename را انتخاب کنید سپس نام جدید را وارد کنید.

 

چگونه یک فایل فشرده را در ویندوز ۱۰ از حالت فشرده خارج کنیم؟

۱- پوشه zip حاوی محتوای مورد نیاز خود را پیدا کنید.

۲- اگر فقط به فایل ها یا پوشه های خاصی نیاز دارید، روی فایل فشرده دوبار کلیک کنید. سپس فایل های انتخاب شده را از پوشه zip به یک مکان جدید بکشید.

۳- در صورت نیاز به همه چیز در فایل، روی پوشه کلیک راست کنید. سپس روی Extract All یا Extract Here کلیک کنید، سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا