مجله تکنولوژی

لپ تاپ نو یا استوک، کدام را بخریم؟

انتخاب بین لپ تاپ نو یا استوک می‌تواند تصمیم دشواری باشد. چه به دنبال قابلیت اطمینان طولانی مدت باشید، چه به دنبال آخرین فناوری باشید یا بخواهید مقداری پول پس انداز کنید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا مزایای خرید لپ تاپ جدید را در مقابل استفاده شده ارزیابی کنید و بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید. البته پیشنهاد می کنیم که به مقاله معرفی لپ تاپ قیمت مناسب در سایت های خرید اقساطی، سر بزنید تا لیست لپ تاپ هایی که قیمت های خیلی مناسب دارند را راحت تر و کامل تر بررسی کنید.

 

چه نکاتی را قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر بگیریم؟

بسیار مهم است که قبل از خرید لپ تاپ در مورد مشخصات، هزینه‌ها و … به صورت کامل تحقیق شود. در ادامه مواردی که در خرید لپ تاپ باید مدنظر بگیرید را به طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

میزان بودجه و هزینه شما

یکی از عوامل مهمی که باید در بحث بین لپ تاپ نو یا استوک در نظر گرفت، قیمت آن است. یک لپ‌تاپ کاملاً جدید می‌تواند بسیار گران باشد، بنابراین اگر پولتان کم است، خرید یک لپ‌تاپ دست دوم می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. از سوی دیگر، اگر به دنبال جدیدترین فناوری و ویژگی‌های لپ‌تاپ هستید که سال‌ها برای شما دوام بیاورد، ممکن است صرف هزینه اضافی برای لپ‌تاپ جدید ارزشش را داشته باشد.

 

نوع استفاده شما از لپتاپ؛ لپ تاپ را برای چه می‌خرید؟

نوع استفاده شما از لپتاپ؛ لپ تاپ را برای چه می‌خرید؟

قبل از خرید یک لپ تاپ نو یا استوک، مهم است که به این فکر کنید که برای چه کاری از لپ تاپ استفاده خواهید کرد. این می‌تواند تا حد زیادی تعیین کند که کدام نوع کامپیوتر به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر به دنبال انجام کارهای سبک مانند مرور وب، بررسی ایمیل، پخش ویدیو یا موسیقی هستید، یک مدل کارکرده ممکن است گزینه خوبی باشد. با این حال، اگر به دنبال قدرت پردازش بیشتر و جدیدترین ویژگی‌ها برای بازی، طراحی گرافیکی یا ویرایش ویدیو هستید، احتمالاً دریافت به روزترین فناوری با یک لپ‌تاپ جدید در دراز مدت ارزشش را دارد.

 

تفاوت مشخصات فنی لپ تاپ ها

لپ تاپ های جدید تقریباً همیشه آخرین و بهترین فناوری را در مقایسه با لپ تاپ های دست دومی که ممکن است چندین سال از عمر آن می‌گذرد، داشته باشند. تفاوت بین لپ تاپ ها در زمینه های ظرفیت ذخیره سازی، سرعت پردازنده، رم، عمر باتری و قابلیت‌های کارت گرافیک است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر تصمیم به خرید یک لپ‌تاپ دست دوم دارید، این بدان معنا نیست که باید به یک مدل قدیمی با مشخصات ضعیف بسنده کنید. به دنبال یک لپ تاپ به تازگی ساخته شده با مشخصات خوب باشید تا کامپیوتر شما تا حد امکان دوام بیاورد.

گارانتی لپتاپ ها می تواند تفاوت ایجاد کند

گارانتی لپتاپ ها می تواند تفاوت ایجاد کند

مهم است که در نظر بگیرید آیا لپ‌تاپ مورد نظر شما دارای گارانتی است یا خیر. لپ‌تاپ‌های کاملاً جدید تقریباً همیشه با گارانتی سازنده عرضه می‌شوند و احتمالاً عمر طولانی‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های مستعمل دارند، زیرا ممکن است توسط دارندگان قبلی به درستی از آن‌ها مراقبت نشده باشد. از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌های مستعمل ممکن است دارای گارانتی باشند یا نباشند، بنابراین اگر مشکلی پیش آمد ممکن است هزینه‌های تعمیر را از جیب خود پوشش دهید. قبل از خرید لپ تاپ، حتماً بررسی کنید که چه نوع ضمانت نامه ای را (در صورت وجود) شامل می‌شود.

 

ارتقاء لپ تاپ جدید آسان تر است یا دست دوم؟

به طور کلی، لپ‌تاپ‌های جدید نسبت به لپ‌تاپ‌های دست دوم راحت‌تر به‌روزرسانی می‌شوند. این به این دلیل است که اکثر لپ‌تاپ‌های مورد استفاده قطعات قدیمی‌تری دارند و نسبت به مدل‌های جدیدتر بسته‌بندی محکم‌تری دارند و این موضوع دسترسی تکنسین‌ها به برخی قطعات را دشوار یا غیرممکن می‌کند. لپ‌تاپ‌های جدیدتر طوری طراحی شده‌اند که در صورت نیاز، امکان ارتقاء آسان‌تر (مانند هارد دیسک و رم) را فراهم کنند. اگر می‌خواهید در آینده لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید، مطمئن شوید که قبل از خرید مدلی را انتخاب کنید که این امکان را به شما می‌دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در مورد خرید لپ تاپ استوک یا نو به طور کامل صحبت کنیم و این دو را با هم مقایسه کنیم. هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند که با توجه به نیاز و شرایط خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا