اخبار تکنولوژی

كپي كردن متن در كامپيوتر با کیبورد

گاهی اوقات ممکن است کپی و پیست با استفاده از کلیک ماوس برای شما مشکل باشد یا ممکن است نسخه هایی از ویندوز را نصب کرده باشید که از منوی زمینه کلیک راست پشتیبانی نمی کنند.

در این شرایط، ممکن است تعجب کنید که چگونه یک فایل را بدون استفاده از منوی راست کلیک کپی و پیست کنید. باید بگوییم که لازم نیست نگران این موضوع باشید.

تقریباً همه برنامه های رایانه از میانبرهای صفحه کلید برای کپی و پیست پشتیبانی می کنند. بنابراین برای حل این مشکل کافی است دکمه میانبر آن را روی لپ تاپ یاد بگیرید.

كپي كردن متن در كامپيوتر با کیبورد

نحوه کپی و پیست با کیبورد از طریق کلید Ctrl یا Command

کپی (Copy): کلیدهای ترکیبی Ctrl+C (ویندوز)

یا Command+C (مک)

پیست (Paste): کلیدهای ترکیبی Ctrl+V (ویندوز)

یا Command+V (مک)

کات (Cut): کلیدهای ترکیبی Ctrl+X (ویندوز)

یا Command+X (مک)

 

چگونه کپی پیست کنیم؟

كپي كردن متن در كامپيوتر با کیبورد

کدام صفحه کلید را همزمان فشار دهید تا یک کپی از متن مورد نظر تهیه شود

برای کپی، ابتدا تمام پوشه ها یا مواردی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید. اگر دسترسی با ماوس برایتان سخت است و می خواهید همه فایل ها را کپی کنید، می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+A در سیستم عامل ویندوز و میانبر صفحه کلید Command+A در سیستم عامل مک استفاده کنید.

همه فایل ها با این دستور ساده انتخاب می شوند.

سپس کلید Ctrl و سپس کلید C را فشار دهید و سپس هر دو کلید را با هم رها کنید. اکنون تمام محتوا در حافظه موقت رایانه ذخیره می شود.

سپس به درایو فلش، پوشه یا هارد دیسک جایی که می خواهید فایل ها را کپی کنید بروید.

این بار از Ctrl+V برای سیستم عامل ویندوز و Command+V برای سیستم عامل مک استفاده کنید. به این ترتیب تمام فایل ها در مکان جدید ذخیره می شوند و شما این کار را بدون استفاده از ماوس انجام داده اید.

آموزش کات کردن

در صورتی که می خواهید فایل قبلی را در جای خود نگه دارید یا به عبارت دیگر فقط فایل ها را کپی کرده اید، مطالب فوق مفید است. اما اگر می خواهید فایل ها را از محل قبلی به مکان جدید منتقل کنید و فایل ها فقط در مکان جدید وجود داشته باشند، باید از دستور cut استفاده کنید.

برای کات ، باید تا حدودی مانند مراحل بالا پیش بروید. ابتدا تمام پوشه های مورد نظر خود را انتخاب می کنید. اگر دسترسی با ماوس برایتان سخت است و می خواهید همه فایل ها را برش دهید، همچنان می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl+A در سیستم عامل ویندوز و میانبر صفحه کلید Command+A در سیستم عامل مک استفاده کنید. همه فایل ها با این دستور ساده انتخاب می شوند.

سپس کلید Ctrl و سپس کلید X را فشار دهید و سپس هر دو کلید را با هم رها کنید. اکنون تمام محتوا در حافظه موقت رایانه ذخیره می شود.

حالا به پوشه یا هارد دیسکی که می خواهید فایل ها را در آن کپی کنید بروید. این بار از Ctrl+V برای سیستم عامل ویندوز و Command+V برای سیستم عامل مک استفاده کنید. با این کار همه فایل‌ها از مکان قبلی حذف شده و بدون استفاده از ماوس در مکان جدید ذخیره می‌شوند.

فیلم آموزش کپی پیست کردن با کیبورد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا