مجله تکنولوژی

علت پرش صفحه مانیتور کامپیوتر

آیا شما هم با مشکل سوسو زدن صفحه لپ تاپ خود مواجه شده اید؟ آیا احساس می کنید صفحه نمایش لپ تاپ شما پر است و نمی دانید چرا؟ یا شاید به دنبال علت یخ زدن مانیتور لپ تاپ یا کامپیوتر خود هستید؟ در هر صورت نگران نباشید. زیرا در این مقاله به تفصیل در مورد این مشکلات صحبت می کنیم، علل و علل آنها را توضیح می دهیم و در نهایت و از همه مهمتر روش حل این مشکلات را نیز به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

دلیل پرش صفحه نمایش در لپ تاپ یا کامپیوتر

مشکل سوسو زدن صفحه لپ تاپ یا سرریز شدن صفحه نمایش لپ تاپ یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای همه کاربران انواع لپ تاپ پیش بیاید. این یک مشکل عمده و رایج است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. البته این مشکل فقط برای کسانی که لپ تاپ دارند نیست. این بدان معناست که شما می توانید از یک کامپیوتر خانگی یا کامپیوتر استفاده کنید و حتی با وجود اینکه مانیتور شما کاملا از کامپیوتر جدا است، باز هم این مشکل را دارید.

اما علت این مشکلات چه می تواند باشد؟ دلایل متعددی برای مشکل سوسو زدن صفحه لپ تاپ وجود دارد که در ادامه به مهم ترین دلایل این مشکلات می پردازیم. علاوه بر این، نحوه حل مشکل را در هر قسمت نیز توضیح می دهیم.

رفع مشکل پرش صفحه نمایش لپ تاپ و سوسو زدن مانیتور کامپیوتر

یکی از دلایل پر شدن صفحه نمایش لپ تاپ و کامپیوتر می تواند وجود میدان مغناطیسی یا وسایل الکترونیکی در اطراف مانیتور باشد. این بیشتر برای کسانی اتفاق می افتد که از رایانه های خانگی استفاده می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که تلفن همراه خود را به مانیتور نزدیک می کنید، صفحه شروع به پر شدن می کند. یا در برخی موارد این مشکل با زنگ خوردن تلفن همراه پیش می آید. راه حل این مشکل بسیار ساده است و کافی است وسایل الکترونیکی را از لپ تاپ یا کامپیوتر خود حذف کنید. اما اگر این کار را انجام داده اید و مشکل شما حل نشد، حتما ادامه مقاله را بخوانید.

یکی دیگر از دلایل سوسو زدن صفحه لپ تاپ و کامپیوتر تنظیمات خاصی است که یا به صورت پیش فرض برای سیستم شما تنظیم نشده اند و یا با نصب برنامه ها و نرم افزارهای مختلف تغییر کرده اند و می توانند باعث سوسو زدن یا سرریز شدن صفحه نمایش شوند.به لپ تاپ و کامپیوتر شما تبدیل می شود. شما دو راه برای حل این مشکل دارید که هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم.

راه اول: اگر لپ تاپ یا مانیتور شما با پرپر زدن و پرش های گاه و بی گاه چشم شما را اذیت می کند، برای رفع این مشکل این مراحل را به ترتیب انجام دهید:
ابتدا کنترل پنل Control Panel را باز کنید.
وارد قسمت Display شوید.
پنجره جدیدی باز می شود. تب آخر این پنجره یعنی Settings را انتخاب کنید و در آنجا بر روی دکمه Advanced کلیک کنید.
پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره به تب Monitor بروید.
در این قسمت گزینه Screen Refresh Rate را می توانید تنظیم کنید و تغییر دهید که مقدار آن بر حسب هرتز می باشد و عدد آن هرچه بالاتر باشد میزان پرش صفحه کمتر می شود. پس می توانید مقدار آن را کمی بالاتر ببرید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.

حل مشکل پرش صفحه مانیتور

راه دوم: اگر با مشکل پرپر زدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر به خصوص در هنگام روشن کردن آن مواجه هستید می توانید از طریق تنظیمات این مشکل را حل کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
ابتدا Control Panel را باز کنید.
سپس وارد قسمت Services شوید.
پنجره جدیدی باز می شود. در این پنجره گزینه Desktop Windows Manager session Manager را انتخاب کنید.
سپس در قسمت Start up Type گزینه Disable را انتخاب کنید. با این کار فایلی را که مدیریت دسکتاپ ویندوز و جلوه های بصری را در اختیار دارد، هنگام روشن شدن غیر فعال می کنید. بعدا می توانید برای فعال کردن این گزینه از همین مراحل استفاده کنید و فقط در انتها به جای گزینه Disable گزینه Automatic را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث سوسو زدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر می شود، مشکلات مربوط به کارت گرافیک است. این اساساً همان چیزی است که باعث یخ زدن مانیتور می شود و دلیل آن احتمالاً این است که درایور کارت گرافیک خود را به درستی نصب نکرده اید یا آن را به روز نکرده اید. برای به روز رسانی درایور کارت گرافیک لپ تاپ یا کامپیوتر خود می توانید به وب سایت لپ تاپ خود مراجعه کنید.

به عنوان مثال، اگر از لپ تاپ اچ پی استفاده می کنید، به وب سایت اچ پی رفته و مدل لپ تاپ خود را در آنجا جستجو می کنید. سپس می‌توانید تمام درایورها و به‌روزرسانی‌های به‌روزرسانی‌شده لپ‌تاپ خود را بر اساس ویندوزی که نصب کرده‌اید انتخاب و دانلود کنید. اگر از رایانه خانگی استفاده می کنید، می توانید به سایت سازنده کارت گرافیک خود نیز مراجعه کنید و مدل کارت گرافیک خود را در آن سایت جستجو کنید تا درایورهای به روز شده را برای دانلود و نصب در اختیار شما قرار دهد.

اگر تمام روش های بالا را امتحان کرده اید و مشکل سوسو زدن صفحه لپ تاپ یا پر شدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر شما یا مشکل یخ زدگی مانیتور شما حل نشده است، احتمالا مشکل از پنل صفحه نمایش یا کابل رابط یا پنل لپ تاپ است. برای اطمینان از این موضوع، کافیست لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به مانیتور دیگری متصل کنید و پس از روشن کردن آن، اگر مشکل سوسو زدن و سوسو زدن را روی صفحه مشاهده نکردید، باید لپ تاپ یا مانیتور خود را تعمیر کنید.

در چنین مواقعی اگر کم تجربه هستید بهتر است از بازکردن لپ تاپ خودداری کنید زیرا ممکن است آسیب بیشتری به آن وارد کنید. برای تعمیر لپ تاپ خود می توانید به تعمیرگاه یا مرکز تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا