رپورتاژ آگهی

آموزش غیر فعال کردن فایروال ویندوز در ۳۰ ثانیه

آموزش غیر فعال کردن فایروال ویندوز موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم اگر شما هم در نصب برنامه ای هستید و یا نیاز دارید که فایروال ویندوز را خاموش کنید در ادامه با ما همراه باشید تا روش غیر فعال کردن فایروال ویندوز را توضیح دهیم.

فایروال ویندوز چیست؟

فایروال ویندوز یک قابلیت امنیتی است که در سیستم عامل ویندوز وجود دارد و وظیفه محافظت از سیستم شما در برابر حملات از جمله نفوذ، ویروس‌ها، کرم‌ها، تروجان‌ها و سایر انواع تهدیدات اینترنتی را دارد.

فایروال به صورت داخلی (Internal) و خارجی (External) عمل می‌کند و ارتباطات ورودی و خروجی سیستم شما را کنترل می‌کند. بدین ترتیب، این ویژگی به سیستم شما کمک می‌کند تا از حملات و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و فایل‌های شما جلوگیری کند.

فایروال به طور پیش فرض در ویندوز فعال است و برخی از برنامه‌هایی که بر روی سیستم شما نصب می‌شوند، به طور خودکار به فایروال اعتماد نمی‌کنند و باید اجازه دسترسی آن‌ها به اینترنت را به طور دستی بدهید.

در کل، فایروال یک ویژگی مهم و ضروری برای حفاظت از سیستم شما و جلوگیری از حملات اینترنتی است که باید به طور مداوم بررسی و بروزرسانی شود.

آموزش غیر فعال کردن فایروال ویندوز

نحوه غیر فعال کردن فایروال ویندوز

به طور کلی، غیرفعال کردن فایروال ویندوز توصیه نمی شود زیرا باعث کاهش امنیت سیستم شما می شود. اگر شما نیاز دارید تا فایروال را برای اتصال به یک شبکه خاص غیرفعال کنید، باید این کار را با احتیاط انجام دهید و بلافاصله پس از پایان نیاز به اتصال، فایروال را فعال کنید.

در هر صورت، برای غیرفعال کردن فایروال ویندوز، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی دکمه “شروع” در پایین سمت چپ پنجره کلیک کرده و در جستجوی “firewall” باشید.
  • روی “Windows Defender Firewall” کلیک کنید تا پنجره تنظیمات فایروال باز شود.
  • در پنجره تنظیمات، روی “Turn Windows Defender Firewall on or off” کلیک کنید.
  • در صفحه بعد، از “Turn off Windows Defender Firewall (not recommended)” برای غیرفعال کردن فایروال برای هر دو شبکه خصوصی و عمومی استفاده کنید.
  • برای غیرفعال کردن فقط یکی از این شبکه ها، می توانید گزینه مربوط به شبکه مورد نظر را انتخاب کنید.
  • پس از انجام تغییرات، روی “OK” کلیک کنید.

 

باید توجه داشت که با غیرفعال کردن فایروال، سیستم شما با حملات ویروسی و نفوذ دیگر به راحتی در معرض خطر قرار می گیرد. بهتر است که فقط زمانی که مطمئن هستید که بدون ریسک است، فایروال را غیرفعال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا