مجله تکنولوژی

آموزش تصویری کم كردن حجم و سایز عكس در paint

اگر با دوربین های با وضوح بالا، چه خانگی و چه نیمه حرفه ای عکس گرفته اید، باید بدانید که دوربین های خانگی معمولا با کیفیت ۷۲ dpi که حجمی در حدود ۳ مگابایت دارد، عکس می گیرند، دوربین های نیمه حرفه ای بسته به نوع آن ها دارای دوربین، اما معمولا کیفیت آنها ۱۲۸ dpi است و این یعنی حجم هر عکس حدود ۴ مگابایت است، دوربین های حرفه ای کیفیت بالاتر و حجم بیشتری دارند، با حجم زیاد هارد دیسک های امروزی، حجم فایل ها اگر بخواهیم عکس ها را فقط روی کامپیوتر خودمان داشته باشیم چندان مهم نیست.

اما مشکل از جایی شروع می شود که شخص می خواهد عکس ها را در سایت یا وبلاگ قرار دهد تا دیگران از آن لذت ببرند. و مشکل اینجاست که الان حتی اگر ADSL با سرعت واقعی ۲۰ کیلوبایت داشته باشید (سرعت آپلود کمتر از سرعت دانلود است) برای آپلود هر عکس حدود ۴ دقیقه طول می کشد، حالا اگر بخواهیم فقط ۵ عکس از حداقل آپلود کنیم. ۲۰ دقیقه تاخیر داریم. و اکنون این نیمی از داستان است، لازم به ذکر است که کاربر نیز باید تقریباً به همان میزان زمان برای دانلود صرف کند. نه از شماره گیری!
پس تنها راه کاهش سایز عکس است که البته کیفیت فدای آن خواهد شد اما نه در حدی که جذابیت عکس از بین برود پس برای کاهش سایز عکس این آموزش را دنبال کنید…

آموزش تصویری کم كردن حجم و سایز عكس در paint

۱- برای باز کردن تصویر در Paint، روی فایل تصویر کلیک راست کرده و Open with > Paint را انتخاب کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 1

۲- Resize را از نوار ابزار انتخاب کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 2

۳- در پنجره ظاهر شده می توانید اندازه را به درصد یا پیکسل تغییر دهید. مطمئن شوید که Maintain aspect ratio در پایین پنجره انتخاب شده باشد تا نسبت تصویر به هم نخورد.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 3

۴- طول و عرض را تغییر دهید. سپس بر روی OK کلیک کنید.

توجه کنید هرگز یک تصویر را بزرگتر نکنید زیرا مبهم تر می شود. در واقع فقط می توانید یک تصویر را کوچکتر کنید تا کوچکتر شود.

برش تصویر در PAINT

برای مثال اگر می خواهید به جای تغییر اندازه یک تصویر را برش دهید، یک اسکرین شات دارید و می خواهید آن را برش دهید تا فقط بخشی از تصویر نشان داده شود. در اینجا نحوه برش تصویر در Paint را نشان می دهیم.

۱- با باز شدن تصویر در Paint بر روی گزینه Select در نوار ابزار کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 4

۲- برای انتخاب قسمتی که می خواهید نگه دارید، روی تصویر کلیک کرده و بکشید.

۳- بر روی دکمه Cropدر نوار ابزار کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 5

سپس تصویر به اندازه انتخاب شما کوچک می شود.

آموزش کم کردن حجم عکس در paint 6در اینجا نحوه تغییر اندازه و برش تصاویر در Microsoft Paint آورده شده است. این یک راه سریع و آسان برای ویرایش تصاویر به خصوص اسکرین شات است، بدون شک Adobe Photoshop برنامه کامل تری برای این کار است.

منبع: جالب آموز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا